
RockJoy je profesionální Horolezecká škola. Specializujeme se na kurzy lezení na umělé stěně, na kurzy lezení venku, na horolezecké kurzy, na lezení via ferrat, na kurzy lezení ledů a pořádání individuálních akcí a expedic. Důraz je kladen na bezpečnost a individuální přístup.

Testování odolného kufru Peli Storm Case iM 2975
Storm Case iM 2975
Testování vybavení mě baví a obzvláště, když můžu jít za hranici běžného použití výrobku. Proto jsem s radostí přivítal možnost vyzkoušet několik kufrů americké firmy Peli Storm Case. Jedná se o špičkové produkty, které jsou používané po celém světě.
iM 2975 patří mezi největší kufry z nabídky Peli Storm Case. S vnitřními rozměry 73,6x45,7x 35 cm a objemem téměř 118 si můžete být jistí, že se vám do něj vejde spousta vybavení. Na první pohled je patrné, že se jedná o bytelný výrobek, který vydrží i opravdu hrubé zacházení. Použité jsou kvalitní plasty a většina kovových dílů je z nerezu.
Kufr (jak překvapivé) má víko a hlavní úložnou část. Vrchní plocha víka je na třech místech profilovaná. To zvyšuje pevnost a hlavně zabraňuje pohybu kufrů, pokud jich dáte víc na sebe. Nečekejte však 100% stabilitu. Vybrání je celkem mělké a větší drncání to prostě neudrží.
Víko drží pomocí robustního pantu s nerezovou osičkou. Ta je po celé délce a funguje spolehlivě. Chod pantu je bezproblémový, nikde nic nedrhne, neskřípe. Pant je určitě jedna z nejodolnějších součástí kufru.
Velmi důležitou částí Storm Casu je pět Press Pull přezek. Ty jsou také opatřeny nerezovou osičkou a malou pružinkou. Pro otevření je nejdříve potřeba zmáčknou vnitřní čtvereček a pak zatáhnout za celou přezku směrem ven a nahoru. Tento systém drží naprosto spolehlivě a je lehce ovladatelný. Nikdy jsem neměl problém s otevíráním ani v silných rukavicích. Musíte, ale počítat s tím, že pokud budete chtít kufr otevřít, musí být okolo přezek alespoň 5 cm místa, aby se měly kam vyklopit. To mě občas potrápilo na Islandu, kde byly kufry v autě celkem na těsno zarovnané a nešly otevřít, bez toho aniž by se okolo přezek udělal prostor.
Těsnost víka je zaručena silikonovým O-kroužkem, který je po celém obvodu kufru. Vnitřek je tak 100% chráněný proti vodě, špíně a prachu. Těsnění doporučuji čas od času namazat vazelínou určenou na silikon.
Poslední praktická věc jsou dva otvory pro visací zámky. V pohodě tak můžete zabezpečit obsah kufrů proti krádeži.
Hlavní část kufru je opět na několika místech profilovaná a opatřená třemi madly. Ta jsou výklopná (nerezové osičky) a pogumovaná. Jsou pohodlná i při manipulaci s velmi těžkým nákladem. Madla jsme využili k připevnění pomocí kurt na střechu auta – jsou dostatečně nosná, aby vydržela i tuto zátěž. Veliké plus.
Kufru nechybí ani tlakový vyrovnávací ventil Vortex opatřený Gore Texovou membránou.
Spodní část je vybavena výsuvným madlem a kolečky. Madlo je jednoduché, ale funkční, ovládat ho lze jednou rukou. Kolečka usnadňují přepravu těžkého nákladu. Kolečka vydržela zatím neuvěřitelné věci. S kufrem naloženým potápěčským vybavením jsme drncali nejenom po asfaltu, ale i po lesních cestách a hrubé šotolině.
Součástí testovaného kufru je i pěnová výplň. Ta se skládá z osmi různě silných vrstev. Silnější pěny jsou před nařezané tak, aby se z nich dala pěna vybrat a vznikl tak, co nejpřesnější otvor pro choulostivé vybavení.
Hlavní část testování proběhla letos na jaře při Marmot RockJoy Iceland 4x4 Expedition. Jedno auto, čtyři lidé, spousta krámů a zimní Islandské počasí – bylo jasné, že kufry a dostanou na střeše auta, co proto. Do kufrů jsme naložili spacáky, oblečení a stany (lehké věci kvůli těžišti auta), které ale museli zůstat suché za každou cenu a vyrazili jsme na měsíční cestu. Kufry, ale hlavně obsah v nich přežily slunce, déšť, sníh, nekonečné přebalování, ale i použití, jako stoleček, židle nebo třeba prkénko na krájení.
Druhá část testu byla naprosto neobvyklá. Letos v zimě jsme zkoušeli malý kufr Peli 1300. Jedním z testů bylo přejetí kufru naší expediční Toyotou s hmotností přes 2,5 t. Kufr vydržel bez jediné újmy na zdraví. (viz. Fotogalerie) Zajímalo mě, jak si povede o dost větší příbuzný, znevýhodněný větší plochou. Do pokusu jsme se pustili na předváděcí akci LEGENDY. Každému je jasné, že i když je odolný kufr odolný, není stavěný na to, aby po něm jezdilo terénní auto. Na kufr jsme najeli pomocí nájezdového plechu a čekali, co se stane.
Výsledek - nájezdová hrana kufru vydržela, víko se pod vahou auta propadlo a zkroutilo. Kufr na dvou místech v délce cca 5cm praskl. Praskly zobáčky na několika přezkách. (přezky lze vyměnit) Kolo se zaklínilo tak, že se musel kufr přejet několikrát tam a zpět, aby se dostal pryč.
Pak stačila trocha vůle a kufr se podařilo bez nářadí srovnat téměř do původního tvaru. Tzn: víko jde zavřít, přezky jdou zaklopit, madla fungují. Jediné, co není funkční, je vodotěsnost kufru. Prostě nádhera. Překvapilo mě, jak snadno se Peli Storm srovnal do téměř původního tvaru. I víko, které vypadalo, naprosto zničené se srovnalo a jde bez problémů zavřít.
Kufr Peli Storm iM 2975 vozím neustále v autě a mohu říct, že je to skvělý výrobek, který ochrání vaše vybavení i v těch nejnáročnějších podmínkách. Vše na něm funguje, tak jak má a možná trochu lépe. S kvalitou jsem naprosto spokojen a mohu ho více než doporučit.
Základní údaje:
Rozměry: 73,6x45,7x 35 cm
Hmotnost: 13,38 Kg
Objem: cca 118l
Cena: 10805 Kč
Dodává: HQH System
Líbí se mi:
Kvalitní materiály
Perfektní zpracování
Funkčnost výrobku
Dobrá cena ( 10 tisíc je hodně, ale cena je přiměřená kvalitě)
Super odolný
Pěna, která je před nařezaná a velmi snadno se upravuje do požadovaného tvaru
Možnost objednat náhradní díly (třeba přezky)
Odolná kolečka
Nelíbí se mi:
Pro otevření přezek je potřeba mít volný prostor okolo
Peli Storm iM 2975 zabalený na střeše expediční Toyoty cestou na Island.
Testováno v opravdu drsných podmínkách.
Když nemáte stůl a musíte pracovat i na cestách.
Kufr jsme tahali i po loukách a lesních cestách. Vždy tam, kam bylo potřeba dopravit veškeré potápění.
Zkouška vodotěsnosti. Dovnitř se nedostala ani kapka.
Peli Storm Case iM 2975.
Profily na horní straně víka.
Přezky Press Pull jdou ovládat i v rukavicích.
Pohled na spodní stranu přezky.
Madla jsou bytelná a pogumovaná. Dobře se drží a netlačí do ruky.
Těsnění po celém obvodu víka.
Tlakový vyrovnávací ventil Vortex s Gore Texovou membránou.
Možnost uzamčení kufru. Díry na zámek jsou dvě.
Informace pro kontrolu kvality. Přesně víte, kdy byl kufr vyrobený.
Kolečka.
Aretace výsuvného madla.
Destrukční test.
Víko se úplně propadlo.
Prasklo okolí jedné přezky.
Alre stačilo málo a kufr se dostal do téměř původní podoby. Jen do něj poteče.